Clear Channel digital billboard netwerk in Londen

Clear Channel Outdoor is gestart met een sales & marketing programma voor de introductie van Engeland’s eerste digitale billboard netwerk. Uniek, en zeker ook omdat een nieuwe energie-efficiente technologie gebruikt gaat worden.

image

De 10 billboards zijn 5.3 meter breed bij 2,5 meter hoog (13,25 m2). Ze zullen aangestuurd worden vanuit een centraal netwerk en de billboards kunnen advertenties dragen van maximaal 6 adverteerders.

London’s Vauxhall Cross en Cromwell Road zijn de belangrijkste drukke verkeersaders waar Clear Channel deze digitale schermen in het derde kwartaal van dit jaar zal introduceren. De nieuwe billboards maken gebruik van gereflecteerd licht (zonlicht overdag en aanlichting ‘s-nachts) om het beeld te vertonen, in plaats van de tegenwoordig veel gebruikte LED’s (light emitting diodes).

Clear Channel Outdoor gaat werken met 5 adverteerders en een nieuws/content provider en deze bedrijven krijgen een jaarcontract, elke met branche-exclusiviteit. Elke advertentie zal 5 seconden lang te zien zijn en getoond worden op alle schermen, waardoor elke adverteerder circa 19 duizend reclameboodschappen per week krijgt.

Barry Sayer, UK Chief Executive of Clear Channel Outdoor meldt in het persbericht: “This is a hugely exciting pilot and represents a significant investment in the billboard medium by Clear Channel Outdoor. The screens will not only provide unparalleled flexibility, enabling advertisers to target audiences at different times of the day, in different mindsets with different messages, but they are also more energy-efficient than traditional LED screens.”

Toon/Verberg reacties