Central Station NL: 13.000 schermen op 5.000 locaties

Central Station NL: 13.000 schermen op 5.000 locaties

Librium.TV, een van de leading specialisten in Nederland op het gebied van (voornamelijk) indoor digital out-of-home, heeft haar naam gewijzigd in Central Station NL.

Central Station meldt dat ze op dit moment ruim 13.000 schermen op 5.000 locaties exploiteren. Met 33 netwerken worden er per dag circa 3 miljoen contacten gelegd. Central Station NL heeft met haar 33 out of home netwerken een landelijke dekking en spreiding. De netwerken zijn opgedeeld in 8 media stations. Elk station kenmerkt zich door een gemeenschappelijke mindset en/of interesse gebied van een consument. Denk hierbij aan Sport, Going out en Retail.

Volgens eigen zeggen heeft Central Station NL een marktaandeel van meer dan 60% in de Nederlandse Digital Out-of-Home markt. Ze melden dat het medium op het tipping point staat van break through naar een volwassen medium. Het aandeel digital OOH in de totale OOH markt bedraagt in Nederland 4% en is stijgende. In Engeland is dit percentage gestegen naar 12%.

Diensten
Central Station NL heeft een divers en geavanceerd dienstenpakket in digital out of home. Klanten kunnen bij dit bedrijf terecht voor advertentieplaatsingen, content mangement en beheer, software ontwikkeling en technisch operationeel beheer. Het bedrijf is ontstaan door verschillende overnames in de afgelopen jaren, waaronder Librium.TV, ON, POSMedia groep, Dutchital en Oplaadpunt.

Wat betreft media exploiteert Central Station NL nu al 70% van de digital out of home media in Nederland. Dit biedt voordelen op het gebied van kwaliteit, creativiteit en centrale inkoop. Op technisch vlak wordt voor veel grote klanten de dienstverlening verzorgd met state of the art technologie.

Toon/Verberg reacties