CBS Outdoor doet symbolisch bod

Bron: Adformatie Online

CBS Outdoor heeft in een tender voor het reclamecontract van de gemeente Den Bosch een symbolisch bod van nul euro ingeleverd.

Tot vrijdagmiddag 8 augustus 14.00 uur konden alle exploitanten van buitenreclame meedoen aan een tender voor het reclamecontract van deze gemeente. Met het symbolisch bedrag van 0 euro wil CBS Outdoor de trend aankaarten dat in tenders te veel de nadruk is komen te liggen op de financiële bijdrage voor de gemeente. Hierdoor wordt de afdracht steeds verder opgedreven, wat ten koste gaat van investeringen in de kwaliteit van het bushokjesmeubilair. CBS Outdoor vindt dit een onaanvaardbare ontwikkeling.


Een buitenreclametender bestaat uit een combinatie van een financiële bijdrage voor de gemeente (de afdracht) en een kwaliteitselement. Zo moet het meubilair bijdragen aan milieu, duurzaamheid, veiligheid en stadsaanzicht. Door het opdrijven van de afdracht blijft er volgens CBS Outdoor onvoldoende voor de kwalitatieve aspecten. “We willen graag een signaal afgeven over een tendens in onze branche waar we niet blij mee zijn”, aldus Raimon Gort, algemeen directeur van CBS Outdoor.

CBS Outdoor bestrijdt niet het belang van afdrachten. “Wij betalen dan ook aan bijna al onze contractanten vergoedingen, die soms vrij substantieel zijn.” Met de tender in Den Bosch heeft CBS echter een signaal willen afgeven. “Wij kunnen ons niet vinden in de huidige aanbestedingsontwikkelingen die met name prijsopdrijvend zijn en niet kwaliteitsopdrijvend.”

NABB begeleidt de gemeente Den Bosch tijdens deze tender. Het is niet gebruikelijk om tijdens een aanbestedingsprocedure informatie te verstrekken over of commentaar te leveren. NABB onthoudt zich daarom op dit moment ook van commentaar.

Toon/Verberg reacties