naar Marktnieuws

 

NABB Corporate

Introductie

Visie

Wat we doen

Buitenreclame

out of home

bestedingen

Exploitanten

Over Nabb

 

Contact

 

Buitenreclame

Buitenreclame: in het middelpunt van de belangstelling

 

Ondanks een strakke regelgeving zijn de mogelijkheden voor buitenreclame in Nederland de laatste jaren explosief toegenomen: naast reclame in bushokjes, op billboards en op bussen en trams hebben allerlei nieuwe vormen het landschap veranderd. Grote masten langs snelwegen, steigerdoeken in stadscentra, digitale schermen in winkels en restaurants, reclame op vrachtwagens - zo maar een greep uit de veelheid van het aanbod. Buitenreclame is meer dan alleen abri's en billboards, de internationaal gangbare terminologie daarvoor is Out-of-Home.

 

De opkomst en groei van buitenreclame hangt samen met de behoefte van het adverterend bedrijfsleven om boodschap en/of merk ongehinderd voor het voetlicht te brengen. Buitenreclame is nog vrijwel het enige medium waarmee ongedwongen een massabereik gerealiseerd kan worden. Klik hier voor de ontwikkelingen van de bestedingen.

 

Gemeenten en provincies, maar ook bedrijven en particulieren profiteren van deze toegenomen belangstelling voor buitenreclame. Exploitanten van buitenreclame zijn steeds meer in staat om hoogwaardig reclamemateriaal te plaatsen, hetgeen de kwaliteit van de openbare ruimte zichtbaar verbetert. Daarnaast hebben de exploitanten ervoor gezorgd dat het straatmeubilair er altijd in perfecte conditie bijstaat. De grotere geldstroom van adverteerders biedt echter ook de mogelijkheid voor partijen om hogere financiŽle opbrengsten te genereren - gemeenten en provincies profiteren hier direct van.