Buitenreclame & tijdbesteding

Het Platform Buitenreclame Exploitanten heeft besloten te participeren in het Tijdbestedingonderzoek 2008, om de kracht van buitenreclame, ook in relatie tot de andere mediumtypen te onderbouwen door inzicht te krijgen in (de ontwikkeling van) de tijdsbesteding buitenshuis. Het Tijdbestedingonderzoek is een initiatief van SPOT (Stichting Promotie Televisiereclame) in samenwerking met RAB (Radio Advertising Bureau) en werd voor het eerst in 2006 gehouden.

In het Tijdbestedingonderzoek wordt geïnventariseerd wat mensen doen en hoelang ze ermee bezig zijn. Omdat buitenreclame niet een activiteit is, zoals het lezen van dagbladen/tijdschriften of het kijken naar TV, is gevraagd naar hoe lang men buitenshuis en ‘onderweg’ was en van welk vervoermiddel men gebruik maakte.

Op de websites van de exploitanten Hillenaar, JCDecaux en CBS Outdoor zijn links te vinden naar de achtergronden en zelfs de mogelijkheid om eigen analyses te draaien op de onderzoekresultaten.

Hier de link naar de analysemodule

Toon/Verberg reacties