‘BREAKING NEWS’ op reclamemasten langs snelwegen

Beyond Outdoor en BNR Nieuwsradio hebben een innovatieve partnership gesloten. Vanaf eind juni zijn tijdens de ochtend- en avondspits realtime actualiteiten en headlines op de digitale reclamemasten langs de snelwegen te zien. De automobilist ziet dat er ‘een aanslag in België’ gaande is en kan voor achtergrondinformatie direct overschakelen naar BNR Nieuwsradio.

“Vroeger werd de outdoor reclame analoog weergegeven op grote doeken”, vertelt Sander van Meurs, marketing manager bij BNR. “Tegenwoordig zijn er steeds meer digitale reclamemasten, maar de mogelijkheden daarvan worden nog niet optimaal benut. In samenwerking met Beyond Outdoor hebben we een toepassing bedacht waarmee we de reclamemasten en onze redactie realtime met elkaar koppelen. Dat geeft de mogelijkheid om realtime uit te zenden op de 106m2 grote schermen.”

Beyond Outdoor directeur Danny Tournier: “Door het weergeven van actuele informatie verhogen wij de attentiewaarde van onze digitale objecten. Bestuurders hebben nog meer aandacht voor onze reclames en dat maakt adverteren nóg aantrekkelijker.”

Binnen de spitsuren krijgt de automobilist te zien wat voor programma er op BNR uitgezonden wordt en wie het presenteert. Ook staan belangrijke interviews vermeld. En, zodra de ‘breaking news’ jingle op de radio draait, geven de schermen direct de headline weer. “Zo vragen wij niet alleen aandacht voor ons merk, maar voorzien we ook in onze taak om mensen te informeren”, zegt Van Meurs.

De actualiteiten en headlines zijn vanaf eind juni te zien op drie reclamemasten langs de A16 bij Moerdijk, de A20 bij Gouda en de A27 bij Houten. Hiermee bereikt Beyond Outdoor meer dan miljoen passanten. Later dit jaar wordt de technologie die in nauwe samenwerking met Broadsign en disxt ontwikkeld is ook ingezet op de vier nieuwe locaties van Beyond Outdoor en via andere reclamenetwerken.

Toon/Verberg reacties