Bij 38,6 graden ging de Mupi open

Er werd voorspeld dat afgelopen zaterdag (4 juli) het warmterecord uit 1944 mogelijk zou sneuvelen en daarop speelden JCDecaux en McDonalds in met een mooie special. Deze bedrijven bouwden een Mupi op het Damrak in Amsterdam om tot een warmtegevoelige dispenser waarin (lege) McFlurry bekers zaten. Op het moment dat het kwik de 38,7 graden haalde, ging de Mupi automatisch open en konden voorbijgangers bij de nabijgelegen McDonalds hun beker inwisselen voor een echte McFlurry.

JCDecaux meldt dat ze met deze actie laten zien dat adverteerders met buitenreclame hyperactief kunnen zijn. “Wanneer de situatie erom vraagt, kunnen we snel schakelen en inspringen op de actualiteit. Of dat nu gaat om dagelijks nieuwe posters, zoals bij de Telegraaf-campagne met verse voorpagina’s vorig jaar, de bladblazeractie van Gamma op onze digitale Mupi tijdens Rokjesdag of een Special zoals deze. Het idee voor deze actie ontstond donderdagavond!.”

Bekijk hier de video.

 

Toon/Verberg reacties