Bekendheid en waardering buitenreclame exploitanten

In het jaarlijkse Kerstnummer van Adformatie is weer een onderzoek gepubliceerd over de waardering en bekendheid van alle media exploitanten. Adformatie laat het onderzoek doen onder mediaplanners en adverteerders. Wij vermelden hier de belangrijkste resultaten voor wat betreft de buitenreclame exploitanten. De bekendste exploitant is JCDecaux (58.4%) en Hillenaar Outdoor Advertising (7.4) wordt over het algemeen als beste gewaardeerd.

    De bekendste exploitanten zijn:

JCDecaux Nederland: 58,4%
CBS Outdoor: 51.9%
Hillenaar Outdoor Advertising: 49.1 %
Brouwer & Partners: 17.1%
Interbest Reclamemasten: 17%

Nieuwkomers in deze lijst (ten opzichte van vorig jaar) zijn Brouwer & Partners en Interbest, wat ten koste is gegaan van Boomerang Media en Promodukties. Wall is natuurlijk ook uit de lijst verdwenen door de overname door JCDecaux.

    Waardering exploitanten

Hillenaar Outdoor Advertising: 7.4
JCDecaux Nederland: 7.3
Interbest Reclamemasten: 6.9
CBS Outdoor: 6.9
Boomerang Media: 6.9

Al jarenlang bevindt Hillenaar zich in de top 2 (meestal zelfs nummer 1). Niet de grootste, niet de bekendste, maar wel de meest gewaardeerde buitenreclame exploitant (volgens de respondenten). Als we specifiek kijken naar de waardering onder mediaplanners valt de positie van Centercom op, die namelijk in die categorie op de 2e plaats komen. Onder adverteerders blijft JCDecaux de hoogste waardering houden.

    Beste prijs-prestatie

De twee grootste exploitanten (CBS Outdoor en JCDecaux) kenmerken zich doordat ze volgens de respondenten de beste prijs-prestatie leveren en ook het meest deskundig zijn. Niet geheel onbelangrijk ;-)

Toon/Verberg reacties