Augmented Reality met BLØF

Augmented Reality in buitenreclame wordt steeds meer toegepast. Recent heeft CBS Outdoor een maand geëxperimenteerd met deze techniek. Clear Channel gebruikt het voor een campagne voor BLØF.

De Zeeuwse band BLØF heeft deze week de videoclip bij de nieuwe single ‘Zo Stil’ gelanceerd. Dit keer geen lancering via reguliere kanalen, maar via een mobiele applicatie. De Augmented Reality campagne is te bewonderen op Abri panelen van Clear Channel Hillenaar. Door de poster te scannen met de speciaal hiervoor ontworpen App, is de videoclip direct te bewonderen op de Abri.

De poster bevat markers waarmee de Augmented Reality geactiveerd wordt. Door de App ‘BLØF – Zo Stil’ op een mobiele telefoon of tablet te installeren en daarmee de poster te scannen, start de videoclip op de Abri. Daarnaast bevatten de nieuwe CD ‘BLØF – Hier (Het Beste Van 20 Jaar BLØF)’ en het boek ‘Hier – 20 Jaar BLØF’ ook markers, waardoor de videoclip ook op de keukentafel of bureau te bekijken is. Klik hier voor de film.

De doelstelling van de campagne is om aandacht te genereren voor de nieuwe CD van BLØF en om een nieuwe manier van muziek consumeren te introduceren. Er is voor Abri panelen gekozen om het ‘WOW-effect’ op straat te creëren en op die manier het fenomeen zich snel te laten verspreiden op social media en via mond-tot-mond reclame.

Naast de Abri panelen van Clear Channel Hillenaar, worden voor deze campagne ook diverse andere media ingezet zoals online media, social media en retailpromotie.

Toon/Verberg reacties