Amerikanen positief over ontwikkelingen Out-of-Home Advertising

Tijdens een Amerikaans congres over Out-of-Home Advertising (ANA-TAB Out-of-Home Advertising Forum, 14 november 2005) bleek dat adverteerders en bureaus zeer positief zijn over de huidige en te verwachten ontwikkelingen op het gebied van de Out-of-Home bestedingen. De grote technologische ontwikkelingen worden niet als bedreiging gezien, maar vormen juist de basis van de groei.

Een enquete wees uit dat 96% van de aanwezige adverteerders de verwachting hadden dat ze hun bestedingen in Out-of-Home zouden laten stijgen of minimaal stabiel zouden laten. 31% van de adverteerders verwacht dat ze Out-of-Home laten groeien ten koste van andere media.

Net als in Nederland besteden de Amerikanen minder dan 5% aan Out-of-Home. Van de ‘traditionele’ media lijkt echter alleen Out-of-Home te kunnen blijven groeien. De belangrijkste limieten voor groei worden gevormd door het feit dat het medium nog onvoldoende accountable is. In Amerika lopen verschillende initiatieven om dit te verbeteren, ook in Nederland hebben de buitenreclame exploitanten zich ten doel gesteld om met nieuw en verbeterd onderzoek te komen.

Toon/Verberg reacties