Altermedia neemt vrachtwagenreclame.nl over

Altermedia neemt vrachtwagenreclame.nl over

Exploitant Altermedia heeft overeenstemming bereikt met MobiMedia om de activiteiten van vrachtwagenreclame.nl (onderdeel van MobiMedia) over te nemen. Door de overname ontstaat er één grote exploitant die exclusief met de bekende, nationale transporteurs samenwerkt en een groot bereik op de Nederlandse snelwegen kan garanderen. De overname bestaat uit contracten met de transporteurs, de reclame-systemen, de gelijknamige website én de media-exploitatie van het netwerk.

Als Out-of-Home media-exploitant, met in- en outdoormedia, is Altermedia inmiddels marktleider in Toilet-, Taxi- en Vrachtwagenreclame.

Historie
Altermedia en MobiMedia zijn nagenoeg gelijktijdig opgericht. MobiMedia is de grondlegger van het medium vrachtwagenreclame. Altermedia, begonnen met de exploitatie van toiletreclame, is sinds de overname van Fastermedia begin 2008, de weg van vervoersreclame ingeslagen met de exploitatie van Taxi- en Vrachtwagenreclame. Recent is hier ook het eerste eco-medium “de Cargohopper” aan toegevoegd. Deze laatste is sindskort dagelijks te zien in de Utrechtse binnenstad.

Altermedia biedt communicatie-oplossingen voor zowel consumenten als zakelijke campagnes. Adverteerders richten zich met Vrachtwagenreclame hoofdzakelijk op het miljoenenpubliek automobilisten. Vrachtwagenreclame kenmerkt zich door een snelle bereiksopbouw en lage kosten per contact. Al met 250 trailers, gedurende 4 weken campagne, wordt 35% van de automobilisten bereikt. Met een veelvoud van dit aanbod, nu dus via 1 aanbieder, kun je niet meer aan de aandacht van dit impactvolle vervoersmedium ontsnappen.

Ontwikkelingen
Ook in 2010 staat Altermedia niet stil. Het bedrijf heeft hard gewerkt aan de doorontwikkeling van de vrachtwagenreclame-systemen. Binnenkort kunnen de systemen op iedere trailer toegepast worden en zijn de systemen nog onderhoudsvriendelijker. Zo kan iedere transporteur met nationaal transport in aanmerking komen voor vrachtwagenreclame en dus financieel meeprofiteren van deze ontwikkeling. Eerder dit jaar introduceerde Altermedia het eerste eco-medium “de Cargohopper” in de Utrechtse binnenstad en de noviteit Talking Frames; toiletreclame-frames voorzien van een slimme sensor die audiofragmenten afspeelt zodra je voor het reclameframe staat.

Toon/Verberg reacties