Adformatie Kerstrapport 2012

Adformatie Kerstrapport 2012

Adformatie heeft haar lijst met de beste media-exploitanten weer gepubliceerd (het betreft onderzoek uitgevoerd door bureau Synovate in opdracht van Adformatie). In de top 10 treffen we drie buitenreclame exploitanten aan (Clear Channel Hillenaar (op plaats 2), JCDecaux (7) en Interbest (9). CBS Outdoor volgt op enige afstand (30), maar is wel sterk gestegen.

(2) Clear Channel Hillenaar (was -9-) – waardering 7,40
(7) JCDecaux Nederland (was -16-) – waardering 7,30
(9) Interbest snelwegreclame (was -6-) – waardering 7,27
(30) CBS Outdoor (was -63-) – waardering 7,04

Zowel Adverteerders als Mediaplanners waarderen Clear Channel Hillenaar als beste exploitant. JCDecaux en Interbest nemen de plekken 2 en 3 in bezit. Kort daarop gevolg door CBS Outdoor en blowUP media. De kleinere bedrijven zien we niet terug in de top 50.

Voor wat betreft bekendheid is de rangorde:
1) JCDecaux Nederland (64% bekendheid onder respondenten)
1) CBS Outdoor (64% bekendheid onder respondenten)
3) Clear Channel Hillenaar (55%)
4) Interbest snelwegreclame (38%)
5) Centercom (33%)

De jaarlijkse verschillen zijn vaak lastig te verklaren, maar het onderzoekpanel is niet al te groot, waardoor dit soort lijstjes met de nodige zorgvuldigheid bekeken dienen te worden!

Bron: Adformatie, december 2012

Toon/Verberg reacties