Adformatie Kerstrapport 2011

Adformatie Kerstrapport 2011

Adformatie heeft haar lijst met de beste media-exploitanten weer gepubliceerd (het betreft onderzoek uitgevoerd door bureau Synovate in opdracht van Adformatie). De top van het klassement wordt aangevoerd door uitgever G&J (Quest, Glamour), op de voet gevolgd door Google. Interbest snelwegreclame eindigt dit jaar op de 6e plaats en is daarmee de hoogst gewaardeerde buitenreclame exploitant. Buitenreclame exploitanten het weer erg goed, want in de top 30 zijn er vijf aanwezig:

(6) Interbest snelwegreclame (was -11-) – waardering 7,30
(9) Hillenaar Outdoor Advertising (was -4-) – waardering 7,25
(16) JCDecaux Nederland (was -8-) – waardering 7,14
(23) Centercom (nieuwe in top 50) – waardering 7,04
(26) Brouwer & Partners (nieuw in top 50) – waardering 7,01

Adverteerders waarderen Centercom als beste exploitant, mediaplanners vinden Interbest de beste exploitant.

Voor wat betreft bekendheid is de rangorde:
1) CBS Outdoor (55% bekendheid onder respondenten)
2) JCDecaux Nederland (55% bekendheid onder respondenten)
3) Hillenaar Outdoor Advertising (52%)
4) Brouwer & Partners (27%)
5) Interbest snelwegreclame (26%)

In het marktsegment van Narrowcasting & Digital Out-of-Home zijn de bekendste exploitanten:
1) Ngage Media (15%)
2) Central Station NL (11%)
3) NarComm (11%)
4) Media Landscape (10%)

De jaarlijkse verschillen zijn soms lastig te verklaren (waarom daalt de waardering van CBS Outdoor zo sterk); het onderzoekpanel is niet al te groot, waardoor dit soort lijstjes met de nodige zorgvuldigheid bekeken dienen te worden!

Bron: Adformatie, december 2011

Toon/Verberg reacties