Adformatie Kerstrapport 2010

Adformatie Kerstrapport 2010

Adformatie heeft haar lijst met de beste media-exploitanten weer gepubliceerd (het betreft onderzoek uitgevoerd door bureau Synovate in opdracht van Adformatie). De top van het klassement wordt net als vorig jaar aangevoerd door exploitant Google. Medekoploper Interbest Reclamemasten eindigt dit jaar op plaats 11. Toch doen de buitenreclame exploitanten het weer erg goed, want in de top 25 zijn er vier aanwezig:

(1) Hillenaar Outdoor Advertising (was -6-)
(8) JCDecaux Nederland (was -5-)
(11) Interbest Reclamemasten (was -1-)
(24) CBS Outdoor (was -35-)
(25) Boomerang Media (was -4-)

Adverteerders waarderen Interbest als beste exploitant, mediaplanners vinden Hillenaar Outdoor Advertising de beste exploitant.

Voor wat betreft bekendheid is de rangorde:
1) JCDecaux Nederland (49% bekendheid onder respondenten)
2) Hillenaar Outdoor Advertising (35%)
3) CBS Outdoor (34%)

In het marktsegment van Narrowcasting & Digital Out-of-Home zijn de bekendste exploitanten:
1) Librium TV (21%)
2) Media Landscape (8%)
3) NarComm (7%0
4) ONClub&BarTV (2%)
5) POSTV (2%)

De jaarlijkse verschillen zijn soms lastig te verklaren (waarom daalt de bekendheid van CBS Outdoor van 59% naar 34% bijvoorbeeld); het onderzoekpanel is niet al te groot, waardoor dit soort lijstjes met de nodige zorgvuldigheid bekeken dienen te worden!

Bron: Adformatie, december 2010

Toon/Verberg reacties