Abri als ‘touch-screen’

Abri als ‘touch-screen’

Twee Abri’s van JCDecaux in Amsterdam en Utrecht doen tijdelijk dienst als telefoon. Letterlijk. JCDecaux Innovate heeft de posterkast van de Abri’s op het Leidseplein en de Utrechtse Potterstraat voorzien van een 32” touch screen, waarmee bezoekers een goede indruk krijgen van de grafische interface van het nieuwe Hero-toestel van mobiele telefoonproducent HTC. Bezoekers en voorbijgangers kunnen met dit scherm namelijk een simulatie van de HTC Hero bedienen.

HTC koos voor deze toepassing, omdat de interactieve Abri’s van JCDecaux haar in staat stellen in korte tijd een groot publiek bekend te maken met het gebruiksgemak en de fraaie grafische interface (HTC Sense) van de Hero. “Wie het touch screen paneel bedient, krijgt inzicht in de werking van de HTC Sense”, begint Marc van Amerongen, marketing manager van JCDecaux. “De gebruiker scrollt zelf door de verschillende menu’s en functies. Wanneer er even geen gebruik wordt gemaakt van deze functie, laat het scherm een demo zien.”

“Bij deze Spectacular worden de mogelijkheden van het touch screen goed benut om een idee te geven van de interface en dus hoe het toestel werkt”, vervolgt Van Amerongen. “Ook voor ons, als bedrijf dat regelmatig objecten voorziet van interactieve toepassingen, is dit een primeur. Nog niet eerder waren Abri’s zodanig interactief dat je een reclame-uiting min of meer kan bedienen als het object zelf; ik heb dat in elk geval nog niet eerder gezien.”

    Van statisch naar dynamisch

Het toevoegen van interactieve functies maakt een statisch medium tot een dynamisch medium. Volgens Van Amerongen, die tevens aan het hoofd staat van JCDecaux Innovate, hebben dergelijke toepassingen de toekomst. “Deze Abri’s doen enerzijds dienst als statische uiting, in de vorm van affiches en volledige bestickering aan de voor- en achterzijde van de objecten. Anderzijds vormen ze een interactieve, dynamische uiting. Deze twee elementen, een visuele prikkel én de kans iets daadwerkelijk te ervaren, versterken elkaar aanmerkelijk. Dit gaan we meer zien, ook omdat dit soort toepassingen geschikt zijn voor diverse elektronicaproducenten. Denk aan de game-industrie, fabrikanten van mobiele muziek- en mediaspelers, televisies en, zoals hier het geval is, telecommunicatieproducenten.”

De interactieve Abri’s op het Leidseplein en de Potterstraat zijn zogezegd voorzien van een touch screen en rondom bestickerd, waardoor het hele object in het teken staat van de campagne voor de HTC Hero. De Spectaculars zijn geboekt in combinatie met een reguliere, landelijke Abribuscampagne bij JCDecaux. De campagne duurt van 26 augustus tot en met 2 september.

Deze Spectacular is mogelijk gemaakt door HTC, JCDecaux Innovate, Media Buitenhuis Specialist / Zenith Optimedia.

    HTC Hero

De HTC Hero is een smartphone die is uitgerust met de HTC Sense interface, welke volgens HTC gebruikers in staat stelt hun leven te organiseren. Zo kan de Hero in sterke mate gepersonaliseerd worden; veel widgets zijn verder te customizen (kleur, vorm) en de Hero biedt talloze mogelijkheden om de contactgegevens te integreren met social networks als Twitter, Facebooks en Flckr. De HTC Hero maakt gebruik van de HTC Sense Interface en het door Google ontwikkelde Android-besturingssysteem.

Toon/Verberg reacties