A Day in the World

A Day in the World

De grootste Out of Home fotografietentoonstelling ter wereld.

Op 8 oktober 2012 start de tweede fase van het project ‘A Day in the World’ met het wereldwijd exposeren van vijfenveertig internationale foto’s tijdens grootste fototentoonstelling ooit–met naar schatting een wereldwijd publiek van 46 miljoen mensen over een periode van 48 uur. De massale operatie, uitgevoerd door het internationale Posterscope netwerk, behelst 284 digitale netwerken en 73 mediapartners voor het doorgeven van de opmerkelijke afbeeldingen naar meer dan 85.000 schermen in alle grote continenten. Deze wereldwijd gesynchroniseerde tentoonstelling gaat van start op het meest oostelijke scherm in Sydney, Australië en reist over de hele wereld tot aan het meest westelijke scherm in de Verenigde Staten.

ADay.org
Op 15 mei 2012 vroeg ADay.org aan mensen over de hele wereld om hun camera te voorschijn te halen om een foto van hun dagelijks leven te fotograferen. De respons van dit unieke project was fenomenaal met meer dan 100.000 gemaakte foto’s in 165 landen, die een weerspiegeling geven van hoe we ons dagelijks leven leiden in 2012.Het project wordt ondersteund door veel van ’s werelds toonaangevende publieke figuren waaronder aartsbisschop Desmond Tutu, Sir Richard Branson en Jan Eliasson (plaatsvervangend secretaris-generaal van de Verenigde Naties).

Digital Out of Home expositie
De digitale inventarisatie omvat het iconische ABC scherm op Times Square in New York, het grootste commerciële media scherm in Liverpool- Europa, evenals de digitale Harmon Corner in Las Vegas – ’s werelds grootste full motion Led-scherm. In Nederland is Central Station NL als mediapartner betrokken bij The ADay expositie. De foto’s zijn onder andere te zien op het 25 m2 meter grootte digitale scherm van de Heineken Music Hall (zie foto bij dit artikel) en in het metrostation Beurs in Rotterdam.

Bas van den Hoogen, Directeur Posterscope, zegt: “Het is fantastisch om betrokken te zijn bij dit bijzondere en volstrekt unieke initiatief dat laat zien hoe divers het leven van mensen is over de hele wereld. De ADay tentoonstelling zelf is een geweldige demonstratie van de mondiale schaal die kan worden bereikt met
digitale Out-of-Home. Het zou echter niet mogelijk zijn geweest zonder de medewerking van onze mediapartners”.

Olivier Fornier, Sales Manager Central StationNL: “Uniek intercontinentaal project waarin Digital Out-Of-Home haar kracht laat zien. Prachtige foto’s verwerkt in geanimeerde commercials die op 8 oktober van 12.00u tot 24.00u alternerend op grote LED schermen o.a. in metrostations in Rotterdam worden vertoond”.

Toon/Verberg reacties