Tijdelijke digitale billboards

De daling van de traditionele analoge (8m2) billboards is een bekend gegeven, maar het grote opvallende formaat verdwijnt niet helemaal. Een leuk voorbeeld hiervan is het nieuwe bedrijf LEDimpact die digitale (8m2) billboards verhuurt aan bedrijven. LEDimpact komt voort uit Dutch Moving Media, dat zich al specialiseerde in tijdelijke buitenreclame.

LEDimpact merkt in haar persbericht op: “Je ziet vaak dat het bij deze schermen vooral draait om het LED oppervlak omdat daar de aandacht naar uitgaat. Wij hebben ook veel zorg en energie gestoken in het design van de rest van het scherm waardoor het geheel er erg blits uitziet. Veel mensen denken daardoor ook dat onze schermen ergens altijd al hebben gestaan. Het tijdelijke karakter verdwijnt helemaal en dit komt de content ten goede ” Ook is de afstand tussen de pixels uitzonderlijk klein (6 mm pixel pitch) waardoor de boodschap van zowel grote als kleine afstanden haarscherm te zien is.”

We zullen dit soort tijdelijke digitale billboards niet direct in de openbare ruimte gaan zien (daar moeten gemeenten toestemming voor verlenen), maar wel vaker op particulier grondgebied. Bedrijven krijgen met dit hoogwaardige product een mooi promotiemedium erbij.

LEDimpact is bezig het totaal aantal te verhuren digitale billboards te verhogen naar 16.

Toon/Verberg reacties