RET Rotterdam gunt outdoor contract aan JCDecaux

De Rotterdamse RET is voornemens de exploitatie van haar buitenreclametypen te gunnen aan JCDecaux. Dit heeft de RET na een aanbestedingsprocedure bevestigd aan JCDecaux. Hiermee krijgt de buitenreclame-exploitant in Rotterdam ook de abri’s, trams, bussen, vitrines in metrostations en A3-panelen in de bussen en metro’s tot zijn beschikking. Het betreft een voorlopige gunning, de andere inschrijvers hebben nog circa 3 weken de tijd om bezwaar in te dienen.

René Witzel, Algemeen Directeur JCDecaux Nederland merkt het volgende op in het persbericht: “Met de winst van deze tender krijgen we naast onze Mupi’s vrijwel alle buitenreclame in Rotterdam in ons portfolio. Vanaf heden hebben we in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht de exclusieve reclamerechten. Hiermee onderstrepen we ons marktleiderschap en verstevigt JCDecaux zijn positie als dé buitenreclame-exploitant van Nederland. We kijken ontzettend uit naar een goede en langdurige samenwerking met de RET en de gemeente Rotterdam, waarin we samen verder bouwen aan de leefbaarheid van deze prachtige Maasstad.”

JCDecaux was al de exploitant van de vrijstaande reclamevitrines (mupi’s), welk contract met de gemeente gesloten is. Door deze nieuwe concessie wordt de dominantie van JCDecaux in Rotterdam groot: naast bijna 1000 objecten – vitrines in de metrostations en abri’s (ruimte voor circa 3000 affiches), wordt JCDecaux een belangrijke aanbieden van vervoersreclame. Naast de Total View Trams in Amsterdam kan het bedrijf nu dus ook de exploitatie van reclameruimte op de Rotterdamse trams en bussen toevoegen. Verder vallen ook onder het nieuwe contact de A3-frames in de bussen, trams en metro’s. JCDecaux krijgt hierdoor een nieuw buitenreclameformaat tot zijn beschikking.

Toon/Verberg reacties