Reclame op de tram keert terug in Amsterdam

Goed nieuws voor het medium vervoersreclame: met ingang van 1 mei staat het GVB reclame op de tram weer toe. Bij verzelfstandiging van het GVB werd reclame op de tram verboden en verloor dit prachtige medium een belangrijke stad. Hoewel tramreclame in Rotterdam en Den Haag door is gegaan, lieten toch vele nationale adverteerders dit medium liggen.

De overeenkomst tussen JCDecaux en GVB is tot stand gekomen na een openbare aanbesteding en gaat in per 1 mei. In eerste instantie gaat JCDecaux 10 trams exploiteren. De bestickering is een zogenoemde Total View, waarmee adverteerders over vrijwel de volledige tram zichtbaar zijn. 

Met de concessie voor bestickering van GVB‐trams versterkt JCDecaux zijn positie als dé buitenreclame‐exploitant van Amsterdam, zegt Bart de Vries, Commercieel Directeur van JCDecaux Nederland. ‘’We zijn ontzettend blij met het vertrouwen dat GVB in ons uitspreekt, waardoor wij onze klanten een nieuw en dynamisch podium kunnen bieden, naast ons uitgebreide netwerk van Abri’s, Mupi’s, Billboards en Zuilen in Amsterdam.”

“Volledig bestickerde trams vormen een fraaie aanvulling op ons aanbod en bieden de mogelijkheid om 30 meter impact dwars door Amsterdam te laten rijden. Een goed uitgevoerde Total View straalt kwaliteit en allure uit en is een echte image builder voor adverteerders, waarmee het mogelijk is om onder andere het groeiende winkelend publiek, de miljoenen internationale bezoekers en de talloze inwoners op een andere en opvallende manier te bereiken. Talloze onderzoeken tonen aan dat Amsterdam qua economische en commerciële bedrijvigheid een steeds groter gat slaat met de rest van Nederland: voor ons de belangrijkste reden om onze unieke reclamepositie hier verder uit te bouwen.’’

Toon/Verberg reacties