Playboy & Augmented Reality

Playboy laat ruim 1000 posters in het straatbeeld tot leven komen door toevoeging van Augmented Reality aan buitenreclamecampagne bij CBS Outdoor.

Van 12 t/m 19 februari heeft Playboy zijn buitenreclamecampagne op ruim 1000 straatabri’s in onder andere Rotterdam, Eindhoven en Amersfoort bij CBS Outdoor verrijkt met Augmented Reality. Ter promotie van het nieuwste nummer, welke geheel tot leven zal komen door middel van Augmented Reality, is de buitenreclamecampagne voorzien van Layar. Door de uiting te scannen met de Layar app op de smartphone of de tablet, worden de drie Playmates op de poster Beau, Nadine en Lotte letterlijk uitgepakt en stellen ze zich voor in een video.

“CBS Outdoor is verreweg marktleider in interactieve campagnes, waardoor we inmiddels ook het beste advies kunnen geven hoe maximaal gebruik te maken van onder andere Augmented Reality in combinatie met Buitenreclame”, aldus Guy Grimmelt, Marketing & Business Development Director van CBS Outdoor. “Het toevoegen van interactieve content aan campagnes kan toegevoegde waarde bieden, indien het past bij de campagne, de doelstellingen en het merk. Wat Playboy nu doet is unieke content tonen voor degenen die de interactie aangaan en waarmee de betrokkenheid met het merk Playboy en deze specifieke editie vergroot wordt. Augmented Reality in combinatie met buitenreclame levert echte engagement op met de doelgroep”.

Van de 31 landen wereldwijd waar Playboy magazine wordt uitgegeven, is Nederland het eerste land dat experimenteert met deze nieuwe techniek. Marketing Manager Jochem Dielemans: “Samen met Limebizz en het team van Playboy hebben we Layar omarmt, omdat het echt waarde toevoegt aan het magazine. Om dit verrijkte product ook aan het grote publiek kenbaar te maken hebben we gekozen voor een buitenreclamecampagne bij CBS Outdoor, omdat zij voorop lopen met innovatieve interactieve campagnes”.

Toon/Verberg reacties