Plasmaschermen met ANP Nieuws van Reaal op NS stations

Nederland ontkomt niet meer aan digitale informatie via plasma- en LCD-schermen. Vanaf 23 september worden er op een aantal grote NS stations plasmaschermen geplaatst waarop ANP nieuws gepresenteerd wordt. De ANP Headlines worden elke vijf minuten ververst.image

Het ANP meldt: REAAL presenteert Nieuwsschermen op NS-perrons.

40 procent van de Nederlanders wil ‘altijd en overal’ het laatste nieuws meekrijgen. Ruim 93 procent van de Nederlanders wil graag op de hoogte zijn van het laatste nieuws. Dat blijkt uit een onderzoek van Maurice de Hond in opdracht van REAAL Verzekeringen. Het Journaal (73 procent), radio (55 procent), Teletekst (52 procent), de krant (48 procent) en internet (31 procent) zijn daarbij de meest geraadpleegde bronnen. Ruim 40 procent wil bovendien het nieuws het liefst altijd en overal horen, via welk medium dan ook. Mannen zijn overigens significant nieuwsgieriger dan vrouwen. Om de nieuwsbehoefte van de Nederlander op de wenken te bedienen, komt REAAL Verzekeringen met het REAAL Nieuwsscherm; een plasmascherm op de drukste NS stationsperrons. Op de schermen zijn constant de laatste ANP Headlines te zien.

De ANP Headlines worden elke vijf minuten ververst. De gemiddelde wachttijd van mensen op drukke NS-perrons is zeven minuten; precies genoeg om even snel het laatste nieuws tot je te nemen.

Hoewel de schermen soms lastig te vinden zijn, zijn ze geplaatst op de stations Amsterdam CS, Den Haag CS, Utrecht CS, Rotterdam CS en Station Leiden. Betrokken partners naast REAAL en ANP bij dit project zijn: Viacom Outdoor (de buitenreclame exploitant die op alle NS stations de reclame verzorgt), NS, en Hecla. De nieuwsschermen komen ook te hangen in de vestigingen van REAAL in Utrecht, Zoetermeer en Alkmaar. Met dit REAAL Nieuwsscherm laat de verzekeraar zien dat ze ‘bovenop het nieuws’ zit en weet wat er leeft in de maatschappij.

Toon/Verberg reacties