Onderzoek: digitale posters scoren beter

Onderzoek: digitale posters scoren beter

Kinetic (Engeland) heeft een onderzoek verricht gezamenlijk met Titan Outdoor (de exploitant), TruMedia (onderzoek) en Grand Visual (productie) waarbij op het London Bridge Station een digitale poster en een verlicht europaneel (‘6-sheet’) die vlak bij elkaar staan met elkaar vergeleken zijn. Goed nieuws voor exploitanten die hogere prijzen (moeten!) vragen voor digitale posters: twee keer zoveel mensen kijken naar een digitale poster dan naar een traditionele vorm.

Het ingenieuze ‘audience measurement systeem’ van TruMedia (bekijk dit filmpje maar) is gebruikt om het publiek/de passanten te analyseren. Gemiddeld kijken twee keer zoveel mensen naar de uitingen en ook 60% langer.

Op de foto is het apparaatje te zien dat TruMedia gebruikt om de passanten te analyseren. Het filmpje geeft nog meer informatie hierover.

We spreken hier nog niet over een zeer groot onderzoek, maar de resultaten zijn veelbelovend voor het extra effect dat gerealiseerd wordt met digitale media. Het materiaal voor de posters is speciaal ontwikkeld door een gespecialiseerd bedrijf voor een bestaand merk. De gedrukte poster volgde het richtlijnen zoals deze gelden voor het zo effectief mogelijk gebruiken van posters in een stationsomgeving.

Uit het onderzoek is ook naar voren gekomen dat beweging in de digitale poster het aantal mensen dat kijkt met 30% doet stijgen. Echter meer beweging in de poster leidt echter niet tot een nog groter effect. En tot slot: een loop met diverse uitingen leidt wel tot meer aandacht – een logisch effect natuurlijk.

Drie verschillende versies van de digitale uitingen zijn vertoond: 1) statisch beeld, 2) beeld waarin de tekst en het belangrijkste beeld bewegen en 3) volledige video.

TruMedia meldt dat de resultaten van dit onderzoek vergelijkbaar zijn met onderzoek dat ze in Frankrijk en Amerika gedaan hebben. Gemiddeld zorgen digitale posters voor 50% meer kijkers in vergelijken tot statische posters. Maar ook merken ze op dat de kwaliteit van de content de attentiewaarde van het scherm kan verhogen.

bron: www.dailydooh.com

Toon/Verberg reacties