Meer dan 100.000 contactkansen per dag

In het huidige buitenreclame onderzoek worden pakketten gemeten, dus wat is het bereik en de contactfrequentie geweest van de inschakeling van een selectie van abri’s en/of billboard en/of bussen. Er wordt momenteel gewerkt aan de opzet van een nieuwe buitenreclame onderzoek, maar de resultaten daarvan zullen nog even op zich laten wachten.

Maar hoeveel mensen kunnen dan één specifiek object zien? JCDecaux heeft daarvoor de verkeersbewegingen rondom een reclameobject (een Vitrine® op de Stadhouderskade in Amsterdam) in kaart gebracht. Door middel van passantentellingen en een tijdelijke cameraopstelling heeft zij inzicht gekregen in de aard en omvang van de passantenstromen om en nabij dit billboard.

Indrukwekkend zijn de resultaten: een billboard op een mooie plek (want dat is de Stadshouderskade natuurlijk) staat garant voor veel passanten (meer dan 100.000 op een doordeweekse dag) en dus een groot bereik.

image

Op basis van de door JCDecaux geleverde gegevens concluderen wij dat het billboard op de Stadhouderskade op een doordeweekse dag meer dan 100.000 contacten kan leggen en op een zaterdag zelfs meer dan 140.000.

Bij een doordeweekse ochtendspits tussen 08.00 en 10.00 uur, passeerden circa 3.900 auto’s en 4.700 fietsers, 200 voetgangers, 20 touringcars, 117 trams en 58 bussen de Vitrine® op de Stadhouderskade. Na de ochtendspits bleef het druk op de weg. Tussen 12.00 en 21.00 uur kwamen per uur circa 1.500 auto’s, 2.000 fietsers, 45 voetgangers, 6 touringcars, 50 trams en 25 bussen langs het reclameobject.

Ook op zaterdag was het voortdurend een komen en gaan van passanten rond de Vitrine®. Op deze weekenddag passeerden per uur circa 1.100 auto’s, 1.600 fietsers, 50 voetgangers, 10 touringcars, 90 trams en 40 bussen deze drukke locatie in hartje Amsterdam.

JCDecaux gaat in de toekomst ook voor een aantal reclameobjecten in andere steden een soortgelijk onderzoek uitvoeren.

Toon/Verberg reacties