JCDecaux wint concessie Mupi’s en Billboards in Leeuwarden

JCDecaux wint concessie Mupi’s en Billboards in Leeuwarden

Buitenreclame-exploitant JCDecaux heeft een dubbele aanbesteding gewonnen en mag de komende 10 jaar zowel alle Mupi’s® als Billboards in de Friese hoofdstad beheren. De gemeente Leeuwarden verstrekte JCDecaux op 11 juli een voorlopige vergunning. Met het winnen van de aanbesteding in één van de twee grootste Noord-Nederlandse steden behoudt de marktleider in buitenreclame haar sterke positie in het noorden. In de andere belangrijke stad – Groningen – exploiteert JCDecaux zowel Abri’s, Mupi’s® als Billboards.

JCDecaux gaat de huidige Billboards in Leeuwarden vervangen door dubbelzijdig roterende exemplaren die meerdere reclameboodschappen kunnen tonen. Door deze uitsluitend op toplocaties te plaatsen kunnen adverteerders rekenen op maximale zichtbaarheid. Te meer omdat Leeuwarden als provinciehoofdstad een belangrijke regiofunctie heeft: jaarlijks ontvangt de stad meer dan 2,5 miljoen toeristen en dagelijks zeker 30.000 forenzen.1

Sleutelstad in het noorden
Bart de Vries, commercieel directeur van JCDecaux Nederland: “Vanzelfsprekend zijn we erg verheugd over het winnen van de aanbesteding. Leeuwarden is één van de twee grootste steden van de noordelijke regio en heeft net als Groningen een zeer groot verzorgingsgebied. Onze Mupi’s® en gloednieuwe Billboards geven adverteerders de mogelijkheid om zowel de stad als de omgeving uitstekend te bereiken.”

Het nieuwe contract met de gemeente Leeuwarden gaat in per 1 januari 2013.

Toon/Verberg reacties