JCDecaux wint aanbesteding Rotterdam vrijstaande reclamevitrines

Na een aanbestedingsprocedure is de gunning van het contract voor vrijstaande reclamevitrines definitief toegewezen aan JCDecaux. De nieuwe reclamevitrines in Rotterdamse stijl bieden mogelijkheden voor zowel analoge als digitale buitenreclame. 

Per 1 februari 2019 gaat het nieuwe contract met gemeente Rotterdam in. De positie van JCDecaux in de Randstad wordt met dit contract verstevigd (JCDecaux is al aanwezig met deze objecten in Amsterdam en Den Haag).

In 2015 introduceerde JCDecaux digitale displays op straat in Amsterdam. JCDecaux meldt in haar persberciht dat deze digitale full motion displays in zeer succesvol zijn. Deze bieden de stad door de hoge attentiewaarde tal van mogelijkheden voor gemeentelijke communicatie en voor lokale- en culturele uitingen. Deze mogelijkheden worden ook door de gemeente ten volle benut. Het succes in Amsterdam heeft ertoe bijgedragen dat Den Haag en Utrecht in de uitvraag van recente reclameconcessies, ruimschoots mogelijkheden hebben geboden voor full motion digitaal adverteren. Een voorbeeld dat de gemeente Rotterdam heeft gevolgd. Rotterdam krijgt zendtijd op de displays en kan daarmee de kansen van digitaal full motion adverteren optimaal benutten.

Alle reclamevitrines, zowel analoog als digitaal, sluiten op elkaar aan in ontwerp en worden uitsluitend op A-locaties in de stad geplaatst. Het contract biedt ruimte voor 242 (digitale) displays van 2m², waarvan op zeker 52 displays full motion adverteren is toegestaan. Daarnaast bieden een flink aantal displays van 6,5 m² ruimte voor de uitbreiding van het Avenuenetwerk. 

De ambitie van Rotterdam om duurzaamheid dichterbij de Rotterdammer te brengen wordt door JCDecaux omarmd met een duurzaamheidsstrategie. Vanaf vandaag werken Rotterdam en JCDecaux samen aan een groene, gezonde en toekomstbestendige stad.

Het Nationaal Adviesbureau Buitenreclame (NABB) heeft de gemeente begeleid bij deze aanbestedingsprocedure.

Toon/Verberg reacties