JCDecaux wint aanbesteding billboards en mupi’s in Enschede en Hengelo

JCDecaux heeft een aanbesteding voor Mupi’s® en Billboards gewonnen in de grootste stadsregio van de provincie Overijssel. Het gaat om het beheer van 133 roterende Mupi’s® en 10 Billboards op drukbezochte plekken in de steden Enschede en Hengelo met een gezamenlijk inwonertal van 220.000. De buitenreclame-exploitant beheerde voor de aanbesteding al Billboards in beide steden. Nieuw is dat JCDecaux naast Enschede nu ook Mupi’s® gaat beheren in het nabij gelegen Hengelo.

In beide steden wordt gloednieuw stadsmeubilair geplaatst. De nieuwe Billboards en Mupi’s® zijn modern en slank vormgegeven. Beide objecttypes zijn dubbelzijdig roterend, waardoor ze meer reclameposters kunnen herbergen. Uit onderzoek blijkt dat deze rotatie 37% meer oogcontact naar de getoonde posters genereert.

Zichtbaar in Twente

Met het winnen van de dubbele aanbesteding kan JCDecaux rekenen op grote zichtbaarheid in de regio Twente. Zowel Enschede als Hengelo hebben een groot verzorgingsgebied en vervullen een sleutelrol in de stadsregio. “Deze concessie was cruciaal voor onze aanwezigheid in het oosten van Nederland,” zegt Bart de Vries, commercieel directeur bij JCDecaux Nederland. “Enschede is de elfde gemeente van Nederland en vormt natuurlijk het centrum van de regio. We zijn zeer verheugd dat we onze klanten ook hier flinke zichtbaarheid kunnen bieden.”

JCDecaux is vertegenwoordigd in maar liefst 50 Nederlandse steden. Het zwaartepunt van haar activiteiten ligt in de Randstad en in provinciesteden met een belangrijke regiofunctie. Het nieuwe contract met Enschede en Hengelo gaat in per 1 januari 2014.

Toon/Verberg reacties