Hillenaar gaat billboards in Den Haag, Zoetermeer en Alkmaar exploiteren

Hillenaar gaat billboards in Den Haag, Zoetermeer en Alkmaar exploiteren

Hillenaar Outdoor Advertising neemt de Vensters (=merknaam van Hillenaar voor roterende 8m2 billboards) in de gemeente Den Haag voor de komende vier maanden over van exploitant vanPuffelen, Reclame Buiten. Het gaat in totaal om 123 vakken op 30 toplocaties in het centrum en langs belangrijke doorgaande wegen in de Hofstad.

Naast de Vensters in Den Haag neemt Hillenaar tevens de Vensters in de steden Zoetermeer (80 vakken) en Alkmaar (40 vakken) tijdelijk over.

Dit nieuws betekent dat vanPuffelen, Reclame Buiten zich (voorlopig) terug lijkt te trekken uit de billboardmarkt. Via een rechterlijke procedure is vorige week het billboardcontract met Den Haag ontbonden. De gemeente Den Haag is op dit moment bezig met het organiseren van een aanbesteding voor het aangaan van een nieuwe concessie. Directeur Bernard Ruys meldt in het Algemeen Dagblad (2 maart 2011) dat het bedrijf al een paar jaar lijdt onder de economische crisis. Hij meldt dat de opbrengsten met een factor vijf gedaald zijn en dat het einde van de neergaande spiraal nog niet in zicht is. Van Puffelen zou een flinke betalingsachterstand hebben opgelopen; over de hoogte van dat bedrag moet een lange procedure gevoerd worden.

Hillenaar biedt al Billboards en Vensters aan in 100.000+ steden als Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven, Arnhem, Groningen en Parkstad Limburg. De steden Den Haag, Zoetermeer en Alkmaar zijn dus een tijdelijke aanvulling op het reeds bestaande Billboardpakket.

Toon/Verberg reacties