Het eerste echte ECO-billboard

In de komende weken zal fabrikant Ricoh een spectaculair, door wind en zonlicht aangedreven billboard installeren op Times Square in New York. Het billboard, met behulp van wind turbine technologie ontwikkeld door het bedrijf WePOWER, zal worden aangedreven door 16 windturbines en 64 zonnepanelen en bespaart 18 ton koolstof per jaar en ongeveer $ 12.000 tot $ 15.000 per maand voor elektriciteit.

Ricoh is niet de enige adverteerder die streeft naar eco-oplossingen met buitenreclame. Op nieuwjaarsdag lanceerde Coca-Cola Co haar nieuwe digitale billboard op Broadway dat aangedreven wordt door de wind. Dat billboard compenseert de uitstoot van 1866 ton kooldioxide per jaar.

WePOWER, noemt haar eco outdoor ad-oplossing “windvertising”. Het bedrijf is ook in gesprekken met outdoor media bedrijven over de toepassing van haar technologie in andere locaties.

In aanvulling op het bord zelf kan windvertising ook worden toegepast op met de turbine via de lucht een bewegend beeld te formeren. Hoe dat er uit gaat zien, zullen we nog even moeten afwachten.

“Ik vertel mensen altijd dat ze Windvertising moeten zien als een ‘flipbook’ waarmee je als kind speelde,” zegt Marvin Winkler, CEO van WePOWER. Volgens Winkler zou Amerika als ze alle 500.000 reclameborden via Windvertising zouden laten aandrijven ongeveer 16,8 miljard kWh aan elektriciteit kunnen besparen; een equivalent van de elektriciteit die nodig is voor ongeveer 1,5 miljoen woningen.

bron: www.mediaweek.com

Toon/Verberg reacties