Het combinatie billboard

Via een persbericht van Hillenaar Outdoor Advertising worden we gewezen op een interessante nieuwe toepassing van billboards: op een zeer druk verkeersknooppunt in Arnhem (bij de Gelredome) zijn vier roterende billboards geplaatst. Hierdoor ontstaat een straatbeeld alsof er een gigantisch billboard staat.

image

Aangezien er nog geen productnaam is bedacht voor Hillenaars nieuwste aanwinst, verstuurt de exploitant op 6 juni de mailing ‘Hillenaar daagt jou uit’ naar 3.000 klanten, waarmee zij worden uitgenodigd een pakkende naam te bedenken voor het opvallende reclameobject.

Het nieuwe reclameobject is voor Hillenaar ontwikkeld en hierdoor redelijk uniek in Nederland (langs de A4 vlak bij Roelofarendsveen staan de 4 reclameborden van vR Buitenreclame die enigszins vergelijkbaar hiermee zijn). Het bestaat uit vier keer vier billboardvakken die van binnenuit zijn verlicht. De vier synchroon roterende vakken kunnen gelijktijdig worden ingezet door één adverteerder, die hiermee een hoge exposure genereert.

De vier Vensters (‘de merknaam die Hillenaar gebruikt voor billboards achter glas’) staan vlakbij het Gelredome stadion in Arnhem. Het Nijmeegseplein is de oprit naar de A325 en vormt het centrale kruispunt van de Pleijweg, de Nijmeegseweg én de Batavierenweg bij het Gelredome. Dit drukke knelpunt waar regelmatig files staan, wordt dagelijks gepasseerd door gemiddeld 120.000 weggebruikers. De vier Venstervakken zijn vanaf alle rijrichtingen zeer goed zichtbaar.

Het object loopt mee in het landelijke Vensterpakket van Hillenaar, zodat waarschijnlijk het object niet alleen ingeschakeld zal worden voor een adverteerder die vier vlakken wil inkopen.

Toon/Verberg reacties