Exterion Media wint aanbesteding Haaglanden

Begin 2014 sloeg stadsgewest Haaglanden (inmiddels opgegaan in Metropoolregio Rotterdam Den Haag – MRDH) een nieuwe weg in bij de aanbesteding van de abri’s. Geen contract werd gesloten met een van de grote buitenreclame exploitanten, maar MRDH besloot om zelf te investeren in nieuwe abri’s (een ontwerp van Fabrique) en de plaatsing, beheer, onderhoud en exploitatie bij hierin gespecialiseerde ondernemingen uit te besteden. Een nieuwe weg die met grote belangstelling door marktpartijen gevolgd is. Het Nationaal Adviesbureau Buitenreclame heeft MRDH gedurende dit proces geadviseerd en ondersteund.

De levering en plaatsing van de abri’s is inmiddels in volle gang en wordt uitgevoerd door de Belgische onderneming Epsilon. Naar verwachting zullen alle eind juni alle abri’s geplaatst zijn in de deelnemende gemeente Den Haag, Delft, Westland en Midden-Delfland.

Het beheer en onderhoud van de abri’s wordt vanaf 1 juli 2015 verzorgd door The Maintenance Company.

Op vrijdag 20 februari 2015 is bekend geworden dat de voorlopige gunning (de gunning wordt pas definitief na afloop van de periode van 20 dagen waarin bedrijven bezwaar kunnen indienen) voor de reclame exploitatie toegewezen is aan Exterion Media. In totaal zullen ruim 1.100 reclamevitrines geplaatst worden, waarin naar verwachting van 1 juli 2015 ruim 2.500 2m2 vlakken geëxploiteerd gaan worden.

Exterion Media versterkt haar marktpositie aanzienlijk in de Randstad en daarmee verliest JCDecaux een belangrijke concessie. De marktverhoudingen zijn voor het eerst sinds lange tijd behoorlijk gewijzigd.

Toon/Verberg reacties