Einde monopolie CBS Outdoor busreclame

Al een aantal jaar heeft CBS Outdoor een monopoliepositie in Nederland op het gebied van bus- en tramreclame. Maar exploitant Triple Media brengt daar nu verandering in.

Medio december 2006 heeft Triple Media een exclusieve overeenkomst gesloten met vervoersmaatschappij CBS Outdoor”>Veolia. Veolia (voorheen met name bekend onder de naam BBA) heeft de concessie Limburg gewonnen, maar is daarnaast is nog in vele andere regio’s actief.

Hoewel CBS Outdoor in veel regio’s de reclameexploitatie voor Veolia verzorgt, is het dus opmerkelijk dat er nu dus een duidelijke barst in de propositie van CBS Outdoor is gekomen. Voor landelijke dekking zullen adverteerders dus nu naar twee partijen moeten /kunnen gaan.

image

Er zijn voor reclame 200 stad- en streekbussen beschikbaar in vele uitingsvormen. De stadsbussen rijden in Heerlen, Maastricht en Sittard. De voorzijde van de bus en de zijruiten mogen niet meer worden gebruikt voor reclame. Het contract is afgesloten voor een periode van 10 jaar.

Triple Media zal de busreclame op twee manieren aanbieden: actiematig en imago bevorderend. De actiepakketten zijn concurrerend met andere mediavormen. Imago bevorderende acties worden vaak voor langere termijn ingeschakeld.

Triple Media is al actief op het gebied van vervoersreclame in de regio’s Twente, Zwolle en de Achterhoek. Echter in deze regio’s werkt Triple Media samen met CBS Outdoor.

Toon/Verberg reacties