Een echt eco-billboard

Een echt eco-billboard

Coca-Cola op de Filippijnen is in samenwerking met het World Wide Fund (WWF) in juni begonnen met een campagne om de vervuiling te verminderen in Manila (>11 miljoen mensen) door het installeren van een 20×20 meter billboard dat luchtverontreiniging absorbeert.

Het is vervaardigd uit duurzame, recyclebare materialen en is bedekt met 3.600 potten van de luchtverontreinigende stof-absorberende FukiĆ«n theeplant (deze plant staat erom bekend luchtverontreinigende stoffen te absorberen). Elk van de potten werd gemaakt van gerecyclede flessen van Coca-Cola, en elk bevat potgrond gemaakt van industriĆ«le bijproducten en organische meststoffen. Elke plant kan tot 13 kilo kooldioxide per jaar absorberen, dus het billboard zelf kan enorme hoeveelheden CO2 absorberen. De levende planten overleven op een “drip irrigatie systeem”, waar het water vermengd met de voedingsstoffen langzaam afgegeven wordt aan de wortels van de planten.

Terwijl de planten groeien wordt het silhouet van Coca-Cola zichtbaar.

via: www.bright.nl en www.digitaljournal.com

Toon/Verberg reacties