Digitale schermen in bussen van GVB

Ngage Media wint aanbesteding GVB

Ngage Media maakt op 10 maart 2015 bekend dat zij de aanbesteding voor mediaexploitatie van de digitale schermen in de bussen van GVB heeft gewonnen. Ngage Media breidt met deze concessie haar openbaar vervoerspropositie fors uit in de regio Amsterdam.

De gunning betreft het exclusieve recht op mediaexploitatie in circa 200 bussen met meer dan 600 digitale schermen en op de schermen bij GVB Tickets & Info op Amsterdam Centraal. Deze schermen zullen exclusief door Ngage Media worden aangestuurd en geëxploiteerd.

Volgens GVB heeft Ngage Media een zeer compleet en concreet pakket van maatregelen ingediend dat naar verwachting een positief effect heeft op de reizigersbeleving. Gezien de getoonde ervaringen van Ngage Media in de Digital Out of Home markt heeft GVB veel vertrouwen in deze samenwerking.

Voor deze concessie is Ngage Media ook een samenwerking aangegaan met Het Parool. In de programmering op de digitale schermen zal naast reisinformatie en reclame ook ruimte zijn voor Amsterdams nieuws vanuit Het Parool. Het Parool meldt enthousiast te zijn over de samenwerking met Ngage Media, waardoor ook de gebruikers van het OV in Amsterdam op een moderne en sympathiek wijze worden geattendeerd op de uitgebreide informatievoorziening van Het Parool.

Met de uitbreiding van GVB verstevigt Ngage Media haar positie binnen het openbaar vervoer die al bestond uit exploitatie van tientallen grote digitale schermen in de stationshallen van NS Stations en op de NS perrons, schermen in de bussen van Syntus (Overijssel, Twente en de Veluwe) en in de bussen van Qbuzz (Utrecht).

Toon/Verberg reacties