CBS Outdoor lanceert haar eerste ‘duurzaamheidsrapport’

CBS Outdoor Nederland heeft eind september haar eerste duurzaamheidsrapport gelanceerd onder de titel ‘Inside CBS Outdoor’. Als specialist op het gebied van buitenreclame wil deze onderneming een voorbeeldfunctie vervullen op het gebied van duurzaamheid. In andere woorden: CBS Outdoor laat zien hoe een media exploitant ‘duurzaam’ kan zijn.

Exploitanten van buitenreclame zijn altijd zichtbaar, juist omdat hun objecten overal en altijd aanwezig zijn. Voor wat betreft duurzaam ondernemen heeft JCDecaux in de afgelopen jaren veel mooie ontwikkelingen laten zien, maar de ‘andere marktleider’ zit ook niet stil. Met dit eerste duurzaamheidsrapport laat CBS Outdoor zien hoe ze lokaal invulling geven aan de uitdaging om op duurzame wijze een sterk out-of-home mediabedrijf te zijn.

“Relaties aangaan met mensen, dat is waar we als out-of-home exploitant goed in zijn en waar we graag in investeren. Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) met een focus op samenwerking is daarom een vanzelfsprekendheid die wij in ons totale bedrijf doorvoeren. Het is een randvoorwaarde voor alles wat we doen en zien het als een must voor verdere groei.”, aldus Managing Director Frank Hardenberg. “Wij spreken dan ook de wens uit dat onze stakeholders zich aansluiten, zodat we samen kunnen zorgen voor een betere balans tussen people, planet en profit”.

Het MVO-beleid van CBS Outdoor richt zich op drie pijlers:
1) de duurzame media organisatie, waarbij we onze kernprocessen verduurzamen;
2) een duurzame interne organisatie
3) een duurzame omgeving.

Ze werken bijvoorbeeld samen met Essent in het verduurzamen van de verlichting van hun reclameobjecten.

Voor de interne organisatie is duurzaam inkopen een belangrijk speerpunt, waarmee ze, samen met hun ketenpartners, de impact van hun producten en diensten kunnen optimaliseren. Andere mijlpalen voor de interne organisatie zijn de vergroening van het leasebeleid en het opstarten van de CBSO Sales Academy.
Bij de pijler duurzame omgeving zoeken ze samen met gemeenten en leveranciers zoals OMC-G naar de beste manier om invulling te geven aan social return on investment.

Dit eerste duurzaamheidsrapport is geïnspireerd door de GRI-richtlijnen (‘Global Reporting Initiative’). CBS Outdoor heeft de ambitie om in de toekomst jaarlijks een duurzaamheidsverslag uit te brengen, waarbij ze op termijn toe willen werken naar een volwaardig GRI-verslag. Het bedrijf nodigt hun stakeholders van harte uit om mee te denken met dit proces, zodat ze verder verbeteringen kunnen aanbrengen. Het verslag is openbaar en zal tzt ook op de website van CBS Outdoor te lezen zijn.

Toon/Verberg reacties