Billboards in Amsterdamse metro

Een aantal weken geleden hielden wij op NABBNET een pleidooi voor meer reclame in Nederlandse metro. Het Wormerveerse bedrijf OVMedia, een onderdeel van G&D Promotions meldde echter een initiatief gestart te zijn met de plaatsing van billboards op de metro stations CS, Waterlooplein en Weesperplein.

image

Tot recent straalden de Amsterdamse metrostations een Oosteuropese aantrekkelijkheid uit, maar gelukkig is daar nu voorzichtig een kentering in gekomen. OVMedia heeft op genoemde stations een flink aantal (38) reclameposities bij gekregen. Het reclameformaat is iets kleiner dan het normale billboard formaat (2,40 * 1,70 meter, 72% van de grootte van een normaal billboard), maar daar tegenover staan ook zeer concurrerende prijzen (plaatsingskosten € 1.000 per maand). Een goed initiatief, wat ons betreft had het formaat groter mogen zijn en kan het aantal best nog wel opgevoerd worden – maar het begin is er.

Toon/Verberg reacties