Avenue: het nieuwe 6,5m2 digitale billboard van JCDecaux

Zoals vaak eerder beschreven op NABBNET zijn de analoge 8m2 billboards op hun retour, maar verwachten we wel een snelle groei van digitale billboards. Buitenreclame-exploitant JCDecaux introduceert het allereerste vrijstaande portrait groot formaat display van  6,5 m2 in het Nederlandse straatbeeld: De Avenue. De landscape billboards zullen dus vervangen worden door objecten in portrait (staand) formaat. Hiermee is de exploitant makkelijk in staat om campagnes op het 2m2 formaat ook te plaatsen op het grotere object.

De Avenue is het allereerste digitale full HD portrait display van Nederland en is geplaatst op een toplocatie, namelijk de Stadhouderskade in Amsterdam nabij het Leidseplein. Het object heeft een dubbelzijdig LED display van de allerbeste beeldkwaliteit. Als launching partner van dit nieuwe Buitenreclame-object is de internationale topadverteerder Chanel te zien.

Bart de Vries, Commercieel Directeur JCDecaux Nederland: “Ons digitale Mupi-netwerk Métropole is een enorm succes en we voorzien een groeiend aandeel voor digitaal in de toekomstige Buitenreclamemarkt. Met de Avenue vertalen we de populariteit van ons digitale netwerk naar groot formaat. Doordat dit object dezelfde beeldverhouding heeft als onze digitale Mupi´s kunnen adverteerders hun campagnes eenvoudig opschalen naar dit imposante nieuwe mediumtype. Dit is een fantastische stap in de digitale transformatie die zorgt voor nog meer attentiewaarde van het medium. Tel daarbij op het impactvolle formaat en de eindeloze mogelijkheden van slimme dynamische content, waarbij je real-time inspringt op onder meer locatie, tijd en passerende doelgroepen, en je weet; dit is een uitzonderlijk OOH-mediumtype.”

Voor de Gemeente Amsterdam is het digitale Mupi-netwerk van JCDecaux al een waardevol medium voor gemeentelijke communicatie. Met de komst van de Avenue op deze strategische en centrale locatie bij de drukke invalswegen rond het Leidseplein, is ook hier (realtime) communicatie met inwoners en bezoekers mogelijk.

Ook in Den Haag zal de Avenue in de loop van dit jaar zijn intrede doen: JCDecaux heeft recent het contract voor vrijstaande reclamepanelen verkregen en digital OOH vormt een wezenlijk onderdeel van de nieuw te installeren objecten. In 2015 introduceerde JCDecaux het eerste digitale Mupi-netwerk op straat, midden in de centra van grote steden. Het netwerk beschikt over 84 inch full HD digitale lcd-schermen en biedt adverteerders uitzonderlijke beeldkwaliteit. Dit netwerk strekt zich inmiddels uit over Amsterdam, Rotterdam en Utrecht en is binnenkort ook in Den Haag terug te vinden.

Ook bij andere aanbestedingen (Utrecht, binnenkort ook Rotterdam) zien we dat 6,5m2 digitale billboards tot de mogelijkheden behoren.

Toon/Verberg reacties